fredag 17 april 2009

Facebook fungerar!


När det var klart att jag skulle börja mitt nya jobb på Bonnier Internatonal Magazines - och i och med det att jag skulle komma att resa en hel del och vara borta från familjen - bestämde jag mig för att bryta med en gammal princip jag hade om att aldrig börja blogga och att använda Facebook.

Anledningen till att jag började med bloggen var att jag tänkte att Pranee och barnen, mamma, pappa och Juana, Erik och Teo och några nära vänner skulle kunde följa vad jag hade för mig på mina resor. Med Facebook tänkte jag att det kanske kunde bli som en förlängning av den här bloggen och därigenom ytterligare ett sätt att hålla kontakten med familj och vänner när jag var på resa. När jag väl registrerade mig på Facebook och satte igång upptäckte jag att det var jätteroligt och att jag väldigt snabbt fick kontakt med en massa människor som jag gillar och som redan var på Facebook.

I dag fick jag ett tydligt bevis för hur bra det kan vara att vara på Facebook när min kompis Björn Mohr som var på genomresa såg att jag, precis som han, var i New York. Vi chattade och bestämde att äta lunch ihop. Jag hade en lucka mitt på dagen, tog en taxi till Björns hotel Tribeca Grand Hotel och hade en jättetrevlig lunch med efterföljande cappucino på Starbucks. Facebook fungerar verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar