söndag 6 september 2009

Turkiet dag 1 - Vänner...


Igår hade jag gjort upp med några vänner att jag bara skulle hoppa in i duschen när jag kom hem till Alacati och sen köra över till dom för lite sen middag vid 23-snåret. Väl hemma lyckades jag i mörkret navigera mig från bilen till huset bara för att mötas av en lapp på dörren som sa: "Joakim, we have changed the key, please call me. /Mustafa". Genom ljudet av syrsorna i trädgården hörde jag Mustafas och Nilguns Grå Jacko Rudy leka telefon. D v s Rudy låter som en mobiltelefon...

Jag gick över till Mustafa och Nilgun och blev på sedvanligt Turkiskt manér mottagen med öppna famnen. Kramandes leddes jag fram till bordet och ner på en stol och framför mig serverades fantastiska turkiska maträtter med orden: "Joakim, you must be hungry. Please have dinner with us"!

Inte mycket annat att göra än att ringa de andra vännerna och meddela att jag blivit kidnappad och att det var omöjligt för mig att komma loss.

Idag på morgonen serverades frukost hos samma grannar och andra grannar strömmade till. Alla frågade om Pranee och barnen och jag fick visa bilder om och om igen. Det tog mig dryga tre timmar att ta mig hemifrån och möta upp vännerna jag svek från igår kväll. Men det uteblivna umgänget har kompenserats väl. Vi har tillbringat dagen på stranden tillsammans och nu ska jag över till dom på middag.

Jag har verkligen välsignats med fantastiska vänner - inte bara i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar