torsdag 14 januari 2010

En sexåring som kan allt (som hon vill...)


Igår fyllde Denise 6 år. Tänk vad tiden går. Den 13:e januari 2004 bodde vi i Hässelby. Det var ganska kallt den dagen också - snö vill jag minnas. I fem år sa jag till alla - inklusive Denise - att hon var helt usel på att sjunga. Hon sjöng i och för sig alltid högst av alla i Luciatåget och hon kunde alla texter, men det lät verkligen helt förskräckligt.

Sen en dag i bilen så hände det helt plötsligt saker: Med sin vanliga övertygelse och höga stämma satte hon i gång att sjunga reklamjingeln "118 800, superbillig nummerupplysning..." helt klockrent, ja perfekt. Jag fann mig själv med en mun som en fågelholk be Denise att göra om det där och hon tog i från tårna och sjöng samma truddilutt ännu en gång helt perfekt. Den tondöva dottern hade blivit musikalisk och fått sångröst och det var bara att äta upp allt man sagt.

För några månader sedan deklarerade Denise att hon skulle börja spela gitarr, så vis av erfarenhet så svalde jag mina invändningar och igår fick hon en gitarr i födelsedagspresent. Nu ska vi bara hitta en tillräckligt tuff gitarrlärare...   

1 kommentar: