måndagen den 22:e februari 2010

Äntligen måndag i Bangkok...

 
Det finns måndagsmorgnar och så finns det måndagsmorgnar. Idag vaknade jag och gick till jobbet i Bangkok - märklig känsla. Bara att dra isär gardinen och titta ut ger en mäktig känsla. Bangkok är verkligen en stor stad, full av aktivitet dygnet runt och någon tendens till att stan skulle vara nyvaken finns inte - klockan är sju och det kokar redan. Skönt också att få komma igång efter helgen. Jag har haft för mycket tid att tänka och då gör sig hemlängtan påmind. 

Dagens första möte blev långt och övergick i en lunch på fantastiska The Sukhothai Hotel på 13/3 South Sathorn Road. Här kommer några bilder, vilket ställe!

 
 
 
The Sukhothai Hotel ligger som en oas mitt i stan, perfekt avskärmat från allt stök och bök ute i den hektiska Bangkokska verkligheten.

 
Annars är nog faktiskt det här dagens mest representativa bild. Bangkoks trafik är mördande. Jag har haft två möten och en middag idag och jag har sammanlagt spenderat tre timmar och fyrtiofem minuter i taxi...

 
 
Ja middagen är faktiskt också något jag vill tipsa om. Den avnjöts tillsammans med goda vänner på trendiga Centara Grand Hotels panorama-restaurang på 54:e våningen på 999/99 Rama 1 Road, Putumwan. Även detta ett riktigt toppenställe som jag verkligen kan rekommendera. Nu är jag hemma på mitt hotell igen och klockan är runt halv ett på natten. Imorgon har jag första mötet, ett frukostmöte, vid åttasnåret. Dags att sova. Nadinadi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar