måndag 15 februari 2010

Jakarta dag 2 - Ett sommarregn i februari...

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med vår kund PT Gaya Femina Group, som ger ut vårt amerikanska föräldramagasin Parenting. Alltid lika roligt att träffa passionerade magasinsmänniskor och gänget på Parenting Indonesia var verkligen inget undantag. En kompetent och engagerad skara som gjorde allt de kunde för att sätta mig in i den Indonesiska magasinsmarknaden i allmänhet och Parenting Indonesias möjligheter och utmaningar i synnerhet - otroligt givande. Här är jag tillsammans med Jati (killen bredvid mig) på rundvandring i förlagshuset och besöker Parentings redaktion.

På eftermiddagen besökte jag ännu ett förlag och på vägen hem från det mötet kom ett riktigt störtregn. Hela dagen hade det varit strålande väder med dryga trettio grader och klarblå himmel och sen, som från ingenstans, rullade ett kraftfullt regn in över Jakarta. Att sitta där i taxin på väg tillbaka till hotellet efter mötet och höra regnet slå mot taket och veta att det fortfarande var trettio grader ute var riktigt mysigt. Tänk att man skulle få uppleva ett sommarregn i februari - fantastiskt!

Nu har jag precis kommit tillbaka till hotellet efter en utsökt middag tillsammans med Parenting-gänget på restaurang Seribu Rasa, som betyder tusen blommor (vackert namn men jag såg inte en enda, blomma förutom de i maten...). Seribu Rasa är i vilket fall enligt Parenting-gängets utsago den bästa restaurangen för den som vill äta den bästa Indonesiska maten som serveras på restaurang i Jakarta...hörde ni reservationen där...? "Som serveras på restaurang restaurang i Jakarta", sa dom. Med tanke på hur otroligt gott allt var som jag har ätit ikväll så har jag svårt att tro att hemlagat kan vara godare. I morgon är det fullt schema med möten på dagen och på kvällen bär det av till Singapore. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar