måndag 12 april 2010

Dramatiska talanger...

I dag har det lekts lite väl intensivt. Sparka boll i bästa kompisens studsmatta kanske inte är det smartaste om man vill vara säker på undvika gråt och tandagnisslan. Så...krock och ett knä i ögat blev en spräckt ögonlock. Lucas hyperventilerade hela vägen till närakuten och oron att behöva sy låg som ett gigantiskt mörkt moln över hela hans tillvaro. Allt gjorde ont: Att blunda, att titta, att blinka, att sitta, att stå, att ligga och då ska vi inte tala om att få vatten på ögat när syster skulle tvätta rent. 

"Ja, han är en riktig drama queen", sa jag lite ursäktande när systern skulle tejpa ihop såret. Systern småskrattade lite och fortsatte med tejpningen. När ögat var färdigtejpad och systern började ge instruktioner om hur vi skulle ta hand om Lucas ögonlock när vi kom hem kom jag på att det här var ju en olycka som man kanske borde dokumentera. Ja, för Lucas hade ju blivit nästan sydd, blodet hade sprutat och ja, stor dramatik hade det ju faktiskt varit.

Sagt och gjort. Jag fram med iPhonen och på med kameran. Men systern hade ju liksom avslutat allt det som kunde bli riktigt bra på bild, så jag bad henne att peta lite vid Lucas öga med sina operationshandskar. Det skulle nog bli en bättre bild förklarade jag. Systern svarade med ett snett leende: "Ja, då vet vi vem han ärvt sina dramatiska talanger ifrån i alla fall." Touché!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar