söndag 18 april 2010

Drottningholm t/r...

Då så, då har miniorerna cyklat sin första riktiga tur. Lucas stångkade och stönade redan efter någon kilometer. "Ont i ryggen pappa, JAG HAR ONT I RYGGEN PAPPA, HÖR DU INTE!!!???" Förutom det riktiga i påpekandet om att jag faktiskt inte hörde ett dyft genom det förskräckliga trafikbruset från vägen alldeles bredvid cykelbanan, så var man ju inte direkt förvånad. TV-spel som Playstation och X-box är ju inte direkt något fysiskt träningspass. Vi tog en paus, snackade lite om hur långt vi faktiskt redan tagit oss och hur långt det var kvar och sen tog vi nya tag. Efter att ha nått Drottningholm och ätit korv i kiosken där så vände vi hemåt. Då upptäckte jag en trist omständighet: Motvind...det var riktigt tufft för ungarna. Värst för Denise som knappt fick styrfart ens i nedförsbackarna. Men dom kämpade på båda två. Otroligt duktiga tycker jag. Dom bet ihop och slet i blåsten. 1,5 mil blev det t/r till Drottningholm. Inte illa alls tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar