lördag 21 april 2012

Singapore lördagen den 21:a april 2012 - Fisk-spa är inte min grej...

Jag hade tänkt att träna idag på morgonen, men det bara gick inte. Kroppen vägrade ta order och jag blev kvar i sängen till vi bara var tvungna att gå upp. Olivia var i total koma hon med så det fanns inte mycket draghjälp att hämta där inte.

Planen för dagen var Sentosa Island, som är bad-, hotel-, rekreations- och temaparksön som ligger straxt utanför city. Det är bara några stop med tunnelbanan från vårt hotel. Tanken var att besöka Underwater World, se oss omkring vad som eventuellt fanns mer och sedan slappa, sola och bada vid någon av stränderna. Av den sista idén blev det nada... Det ösregnade, blixtrade och dundrade när vi vaknade och sedan avtog regnet successivt under dagen för att framåt femsnåret blir riktigt soligt och fint faktiskt. Men då var det för sent för bad. Jag ska berätta varför om en stund. Anyway... första attraktionen vi besökte var "iFly" en vindtunnel där man kunde prova att flyga som vid frifallsdelen av ett fallskärmshopp. Vi provade inte själva men det såg häftigt ut. Ja, du ser ju själv på bilden här ovanför.

Vid ingången till Underwater World stod en kille med ormar som man mot betalning fick fotograferas med. Olivia skulle självklart prova. Men med en stor orm runt halsen och ormskötaren i full fart med att lägga ytterligare en på Olivias axlar var det nära till nervsammanbrott för älskade dottern. "No, no, no stop, please, please..." var det enda Olivia lyckades få ur sig.

Underwater World är som namnet antyder ett akvarium och en chans att vandra i en glasgång på botten av ett jättestort akvarium.

Så, det gjorde vi...

Alla fiskar var ju inte direkt snygga...

Men det är bekvämt att dyka med kläderna på...

Olivia gjorde barnen sällskap och kröp in i en liten luftbubbla i ett mindre akvarium. 

Grymma färger på maneterna - så vackert!

Efter avslutad rundvandring i undervattensvärlden och innan lunch och delfinshow satsade Olivia på lite spa...fisk-spa... Det kittlade tydligen kopiöst när de små fiskarna kalasade död hud på Olivias fötter. Inte min grej, kan jag säga...

På vägen hem så delade vi upp oss och Olivia tog en shoppingrunda i Raffles City och jag begav mig till hotellet för att sova middag. När jag passerade katedralen smet jag in en stund där.

Såväl Olivia som jag var helt slut på seneftermiddagen så vi somnade och vaknade halv nio på kvällen. Eller egentligen...jag vaknade och fick väcka Olivia:-)

"Donken", sa jag. "Vi kör Donken. Jag vill bara ha något i magen och sedan tillbaka och sova." Olivia höll med och vi skippade kvällens planer på Marina Sands Hotel och middag på stan. Tröttheten vann.

På vägen till McDonalds såg vi den här märkliga maskinen. Eller ska jag säga det här märkliga provbåset, kanske. Ja, alltså det var som ett provbås för kläder där man kunde gå in och välja bland kläder man kunde köpa och se hur de skulle se ut på en. Man provade alltså kläder virtuellt. Mycket framtid blev det helt plötsligt - riktigt coolt faktiskt.

Nu är klockan runt halv ett på natten och för att inte förstöra morgondagens planering med än mer trötthet är det väl lika bra att knyta sig. Så... 

Godnatt från Singapore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar