torsdag 27 mars 2014

Bangkok torsdagen den 27:e mars 2014 - Ett kärt återseende...

Efter en halvsen ankomst till Singapore i går kväll så var väckarklockan satt i ottan för tidig arbetsfrukost. Dessvärre så upptäckte jag först när jag var på väg in i badrummet att det var ett meddelande instucket under dörren som sa att mitt frukostmöte hade blivit sjuk och inte kunde komma. Trist att förlora sömntimmar sådär, men ändå rätt okej att kunna ligga i sängen och slötitta på CNN. Det händer ju en del i världen minst sagt. Jag passade även på att ta en ordentlig titt ut genom mitt hotellfönster och då upptäckte jag för första gången Raffles Hotel's poolområde som låg på taket och såg - precis som resten av Raffles - sådär skönt kolonialt ut. Eftersom jag är så fånigt styrd på att det ska finnas en pool om det oftast är sol så har jag faktiskt reflekterat över det där (om Raffles alls har någon pool...) vid några tidigare besök på Raffles, när jag vandrat omkring där i det vackra hotellkomplexet från Brittiska fornstora dagar. Nu vet man det. Nästa steg blir att ha råd att bo där någon gång... 

Efter ett förmiddagsmöte och ett lunchdito så bar det av till flygplatsen för vidare färd mot Stockholm via Bangkok. Eftersom jag hade nästan åtta timmars mellanlandning framför mig i Bangkok, så stämde jag träff med familjens gode vän Börje för en matbit på stan och redan när jag satte mig i taxin och började rulla in mot city i den orangea solnedgången så fick jag grymma hemkänslor. Lustigt att man kan få det efter bara ett år här. Bangkok har verkligen fått en speciell plats i mitt hjärta. 

Jag träffade upp Börje på ett av mina favorithak som heter Firehouse och är ett lyxburgarställe på Sukhumvit 11, i höjd med Nana. Supergoda burgare och trevlig personal. En härlig kväll avslutades med lite snack i soffan hemma hos Börje innan det var dags för mig att återvända till flygplatsen. Nu sitter jag här i Thai-loungen och försöker samla ihop intrycken från min första arbetsresa för Readly och jag måste nog faktiskt drista mig till att säga att den varit en succé. Under den här resan har jag också blivit påmind om något jag redan visste: Ska man göra affärer i den här delen av världen så måste man träffas och bygga relationer. Mycket kan göras på distans, men vill man få saker att hända så måste man vara på plats.

I morgon är jag hemma igen hos min älskade familj på Världens Bästa Ekerö - ska bli underbart.

By by från Bangkok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar